Sobota, 31. júl, 2021 | Meniny má IgnácKrížovkyKrížovky

Peter Bartko potvrdil svoju kvalitu

Z obidvoch súťažných dní 48. ročníka Rallye Tatry 2021 vyšiel víťazne aj s Tadeášom Pivovarničkom.

Peter Bartko sa na scénu vrátil vo veľkom štýle. Peter Bartko sa na scénu vrátil vo veľkom štýle. (Zdroj: Martin Paľov)

PREŠOV. Bola to skutočne vydarená podtatranská premiéra novej východniarskej posádky Petra Bartka a Tadeáša Pivovarnička.

Vášeň Prešovčana Petra Bartka pre automobilový šport je taká veľká, že odhodlane prekonal všetky prekážky a využil prvú príležitosť na svoj súťažný návrat.

„Naozaj som sa nevedel dočkať štartu. Pred súťažou sme urobili iba krátky test funkčnosti, no konečne vyraziť na trať bolo už niečo úplne iné,“ priznal s úsmevom Bartko, ktorý zároveň vyzdvihol aj prácu organizátorov.

S navigátorom si od začiatku porozumeli

Vôbec po prvýkrát sedel po boku skúseného pretekára ako navigátor Tadeáš Pivovarniček, takže boli celkom logické otázky, ako si chlapci v kokpite sadnú.

Skryť Vypnúť reklamu

"Tadeáša musím pochváliť. Prvý deň bola priorita zohrať sa a potvrdiť si to, čo sme si povedali na obhliadke. S radosťou som potom sledoval, ako sa Tadeáš rýchlo „chytil“ a fungoval, akoby už na sedadle spolujazdca sedel roky,“ nešetril chválou svojho nového kolegu Bartko, ktorý jazdí pod hlavičkou Motortech racing teamu.

Rozhodovali pneumatiky

Jedným z najdôležitejších faktorov okrem rozpisuje je aj dobrý spolujazdec.

V opačnom prípade by sa to podľa Bartka okamžite odzrkadlilo na výsledku. V tomto prípade sa však ukázalo, že si chlapci naozaj sadli.

„Držali sme nasadenie a pohodu v kokpite a postupne sme sa zrýchľovali,“ pokračuje Prešovčan. Podmienky pod Tatrami však boli vskutku premenlivé. Dôležitú úlohu preto zohrala aj správna voľba pneumatík.

Skryť Vypnúť reklamu

„Do prvej sekcie sobotňajšej etapy sme neriskovali a obuli mokré gumy. Bola to správna voľba. Predpoveď však naznačovala, že druhá sekcia bude suchšia. Tak sme prezuli. Nestále podtatranské počasie sa nám však vysmialo a na suchých gumách sme museli dávať pozor na mokrej trati,“ prezradil taktiku skúsený jazdec.

Pôvodne mala prvá etapa končiť tradičným nočným mestským okruhom. Pandémia však zasiahla aj tu a finále bolo počas uplynulej soboty presunuté do Vikartoviec.

„Podmienky boli priam ideálne. Nesmierne sme si túto nočnú jazdu užili a potvrdili ju aj pekným výsledkom,“ uzavrel prvý súťažný deň Prešovčan, ktorý doviezol Seat Ibizu na prvé miesto v triede 12. Slovenský rely šampionát sa totiž v Poprade znova jazdil na dva samostatne bodované súťažné dni.

Skryť Vypnúť reklamu

Nechýbal ani mentor Haluška

V rámci druhej etapy museli jazdci zvádzať boj s elektrikou. „Problémy, ktoré nás trápili s elektrikou, sme odstránili a mohli sme sa naplno sústrediť na súboj s Ferom Fusko o víťazstvo v našej triede,“ otvoril priebeh druhej etapy Peťo Bartko.

Nedeľňajšia etapa sa jazdila na troch meraných úsekoch, ktoré posádky museli absolvovať dvakrát. Najväčšie obavy štartujúcich vyvolávala nová rýchlostná skúška Ihľany, ktorá sa jazdila na rozbitom asfalte, ktorý pripomínal skôr šotolinu než asfaltovú súťaž.

„Aj my sme najprv mali rozpačitý pocit, ale ukázalo sa, že to až také zlé nebolo a vychutnali sme si aj tento úsek,“ priznáva Prešovčan, ktorý doplnil, že v určitých chvíľach veľmi pomáhali skúsenosti Petra Halušku, ktorý pod Tatrami mnohokrát štartoval a prišiel ich aj podporiť. Ako Bartko priznal, malo to pre nich veľkú cenu.

Dvojité víťazstvo v triede

Napriek tomu, že štartovali na suchých pneumatikách, do druhej fázy ich vymenili za mokré, čo sa nakoniec ukázalo ako správna voľba.

Keďže sa im podarilo udržať súpera za sebou, tak pre prešovského pretekára to znamenalo dva plné bodové zásahy v triede 12.

„Náš návrat na súťažné trate hodnotím veľmi pozitívne. Pauza bola príliš dlhá a už sme potrebovali odjazdiť nejakú kvalitnú súťaž,“ prezradil nadšene Bartko, ktorý nešetril slovami chvály pre celý tím.

Najčítanejšie na My Šariš

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  2. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  4. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  5. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  3. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  6. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  7. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  8. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 4 886
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 4 815
  3. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 4 003
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 3 589
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 450
  6. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 338
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 259
  8. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 3 164
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 127
  10. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 006
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z MY Šariš

Očkovanie proti ochoreniu Covid-19.

Záujemcovia o očkovanie dostanú jednodávkovú vakcínu.


30. júl

Deti z celého kraja sa zišli v Prešove. Dorazili aj hostia z Vrbového.


30. júl

Pomôcť môže aj plastová fľaša od minerálky. Rozhovor s Dr. Igorom Baranom, ktorý má v oblasti záchrannej služby viac ako štyridsaťročné skúsenosti.


30. júl
Zimný štadión v Prešove.

Na prevádzku je určených 115-tisíc eur, ďalších 70-tisíc eur poslanci schválili na projektovú dokumentáciu druhej etapy rekonštrukcie.


SITA 29. júl

Už ste čítali?