Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Peter Bartko potvrdil svoju kvalitu

Z obidvoch súťažných dní 48. ročníka Rallye Tatry 2021 vyšiel víťazne aj s Tadeášom Pivovarničkom.

Peter Bartko sa na scénu vrátil vo veľkom štýle. Peter Bartko sa na scénu vrátil vo veľkom štýle. (Zdroj: Martin Paľov)

PREŠOV. Bola to skutočne vydarená podtatranská premiéra novej východniarskej posádky Petra Bartka a Tadeáša Pivovarnička.

Vášeň Prešovčana Petra Bartka pre automobilový šport je taká veľká, že odhodlane prekonal všetky prekážky a využil prvú príležitosť na svoj súťažný návrat.

„Naozaj som sa nevedel dočkať štartu. Pred súťažou sme urobili iba krátky test funkčnosti, no konečne vyraziť na trať bolo už niečo úplne iné,“ priznal s úsmevom Bartko, ktorý zároveň vyzdvihol aj prácu organizátorov.

S navigátorom si od začiatku porozumeli

Vôbec po prvýkrát sedel po boku skúseného pretekára ako navigátor Tadeáš Pivovarniček, takže boli celkom logické otázky, ako si chlapci v kokpite sadnú.

Skryť Vypnúť reklamu

"Tadeáša musím pochváliť. Prvý deň bola priorita zohrať sa a potvrdiť si to, čo sme si povedali na obhliadke. S radosťou som potom sledoval, ako sa Tadeáš rýchlo „chytil“ a fungoval, akoby už na sedadle spolujazdca sedel roky,“ nešetril chválou svojho nového kolegu Bartko, ktorý jazdí pod hlavičkou Motortech racing teamu.

Rozhodovali pneumatiky

Jedným z najdôležitejších faktorov okrem rozpisuje je aj dobrý spolujazdec.

V opačnom prípade by sa to podľa Bartka okamžite odzrkadlilo na výsledku. V tomto prípade sa však ukázalo, že si chlapci naozaj sadli.

„Držali sme nasadenie a pohodu v kokpite a postupne sme sa zrýchľovali,“ pokračuje Prešovčan. Podmienky pod Tatrami však boli vskutku premenlivé. Dôležitú úlohu preto zohrala aj správna voľba pneumatík.

Skryť Vypnúť reklamu

„Do prvej sekcie sobotňajšej etapy sme neriskovali a obuli mokré gumy. Bola to správna voľba. Predpoveď však naznačovala, že druhá sekcia bude suchšia. Tak sme prezuli. Nestále podtatranské počasie sa nám však vysmialo a na suchých gumách sme museli dávať pozor na mokrej trati,“ prezradil taktiku skúsený jazdec.

Pôvodne mala prvá etapa končiť tradičným nočným mestským okruhom. Pandémia však zasiahla aj tu a finále bolo počas uplynulej soboty presunuté do Vikartoviec.

„Podmienky boli priam ideálne. Nesmierne sme si túto nočnú jazdu užili a potvrdili ju aj pekným výsledkom,“ uzavrel prvý súťažný deň Prešovčan, ktorý doviezol Seat Ibizu na prvé miesto v triede 12. Slovenský rely šampionát sa totiž v Poprade znova jazdil na dva samostatne bodované súťažné dni.

Skryť Vypnúť reklamu

Nechýbal ani mentor Haluška

V rámci druhej etapy museli jazdci zvádzať boj s elektrikou. „Problémy, ktoré nás trápili s elektrikou, sme odstránili a mohli sme sa naplno sústrediť na súboj s Ferom Fusko o víťazstvo v našej triede,“ otvoril priebeh druhej etapy Peťo Bartko.

Nedeľňajšia etapa sa jazdila na troch meraných úsekoch, ktoré posádky museli absolvovať dvakrát. Najväčšie obavy štartujúcich vyvolávala nová rýchlostná skúška Ihľany, ktorá sa jazdila na rozbitom asfalte, ktorý pripomínal skôr šotolinu než asfaltovú súťaž.

„Aj my sme najprv mali rozpačitý pocit, ale ukázalo sa, že to až také zlé nebolo a vychutnali sme si aj tento úsek,“ priznáva Prešovčan, ktorý doplnil, že v určitých chvíľach veľmi pomáhali skúsenosti Petra Halušku, ktorý pod Tatrami mnohokrát štartoval a prišiel ich aj podporiť. Ako Bartko priznal, malo to pre nich veľkú cenu.

Dvojité víťazstvo v triede

Napriek tomu, že štartovali na suchých pneumatikách, do druhej fázy ich vymenili za mokré, čo sa nakoniec ukázalo ako správna voľba.

Keďže sa im podarilo udržať súpera za sebou, tak pre prešovského pretekára to znamenalo dva plné bodové zásahy v triede 12.

„Náš návrat na súťažné trate hodnotím veľmi pozitívne. Pauza bola príliš dlhá a už sme potrebovali odjazdiť nejakú kvalitnú súťaž,“ prezradil nadšene Bartko, ktorý nešetril slovami chvály pre celý tím.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Po Slovensku na motorke
  5. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  2. Po Slovensku na motorke
  3. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  4. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  7. Behind every successful business lies a set of skilled people
  8. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  9. Ako sa mení dynamika firiem?
  10. Hudbou proti holorubom.
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 20 520
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 608
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 568
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 834
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 768
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 7 729
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 314
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 390
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 594
  10. Slovensko v operácii Barbarossa 4 334
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z MY Šariš

Na problém odpadov sa bližšie pozreli v treťom najväčšom krajskom meste na Slovensku. Zámerom bolo skvalitnenie triedeného zberu komunálneho odpadu – technika pre zvoz a spracovanie biologicky rozložiteľného komunálneho odpadu.


11. jún

Pozrite si MY športujeme.


5 h

Obnova areálu má byť vo výške 200-tisíc eur.


23 h

Nebezpečné svahy nebudú ohrozovať majetky a obyvateľov, ktorí v ich okolí žijú. Zabezpečiť to má sanácia svahových deformácií vo vybraných lokalitách, kde to nevyhnutne treba.


11. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Bol by to prvý prípad na Slovensku, kedy medveď zabil človeka.


21 h

Jozef Morgoš taký úspech nečakal.


14. jún

Polícia považuje križovatku za neuralgický bod. Župan nepodpísal kolaudačné rozhodnutie.


14. jún

Sprievodný program má trvať štyri hodiny. Ľudia si budú môcť vlastnoručne vyrobiť odznak s logom.


13. jún

Už ste čítali?