Štvrtok, 7. júl, 2022 | Meniny má Oliver

4325 ľudí žiada rýchlejšiu výstavbu cesty aj petíciou

Petícia, ktorá apeluje na urýchlenie výstavby R4, je už u kompetentných. Stále však všetko stojí na procesoch. Aktuálne je úsek v hodnotiacom procese Útvaru hodnoty za peniaze.

Z rokovaní v Bratislave.Z rokovaní v Bratislave. (Zdroj: archív OZ Náš Prešov)

PREŠOV. Petícia za výstavbu je už na príslušných ministerstvách. Zástupcovia OZ Náš Prešov počas uplynulých dní odovzdali na ministerstvách dopravy a financií petíciu, ktorá žiada urýchlenie výstavby úseku R4.

Svoj podpis pod ňu odovzdalo 4325 ľudí.

Z Prešova do Bratislavy

V stredu 12. mája cestovali zástupcovia Občianskeho združenia Náš Prešov do Bratislavy.

Tam, na ministerstvách dopravy a financií, osobne tlmočili hlas ľudí z východu prostredníctvom predloženej petície. Tá volá po urýchlení výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Aktivisti vidia snahy vlády o riešenie dopravnej situácie na východe skepticky Čítajte 

„Už len samotná výstavba spôsobí zvýšenie zamestnanosti, ktoré je tak veľmi potrebné v tomto regióne,“ zdôraznil člen OZ Náš Prešov Jozef Bednár.

Výstavba požadovanej rýchlostnej cesty by bola významným míľnikom v rámci ekonomického aj spoločenského prínosu. Práve dostatočná dopravná infraštruktúra je jedným z nosných pilierov pri otázke zamestnania a príchodu investora do regiónu.

Skloňuje sa rok 2026

Výsledkom rokovaní na ministerstve dopravy boli informácie, ktoré reflektujú aktuálny stav v otázke výstavby. Členovia OZ Náš Prešov informovali o výsledkoch tohto stretnutia.

„Pozitívum je to, že prebieha práve na ministerstve dopravy analýza dopravných tokov. Prísľub je taký, že po tejto analýze, keď budú naozaj reálne čísla, nie čísla, ktoré boli robené v roku 2015, tak by sa mali jednotlivé úseky R4 opäť posunúť vyššie v rámci prioritizácie. Takže toto nás potešilo,“ uviedol jeden z členov združenia Ján Benko.

SkryťVypnúť reklamu

Aktualizácia potrebných údajov a dát by tak mohla napomôcť pri stanovení priority danej stavby v rámci stavieb na celom území Slovenska.

Podľa slov Jána Benka je pozitívnou správou skutočnosť, že dopravný úsek by mal ísť do výstavby a rovnako naň majú vyčleniť aj finančné krytie.

Teraz však druhú etapu severného obchvatu mesta Prešov potrebuje posúdiť Útvar hodnoty za peniaze. Ten si to vyžiadal z dôvodu aktualizácie dopravného modelu. Posudok by mal byť hotový do konca júna. Ak by procesy dodržali predpokladanú dĺžku a termíny, v auguste tohto roku by podľa Jána Benka mala byť vyhlásená súťaž na zhotoviteľa stavby.

„To znamená, keďže poznáme všetky tie procesy a dĺžku stavby, tak v roku 2026 by sa mal previezť prvý motorista aj po druhej etape severného obchvatu,“ skonštatoval Benko.

SkryťVypnúť reklamu

„Pravdaže, budeme naďalej sledovať stav, termíny a budeme tu ako zástanca občanov Prešovského kraja smerom k štátnym orgánom, aby sa toto všetko naplnilo. Naša cesta nekončí dnes, neskončí ani v auguste 2021, ale až po odovzdaní stavby motoristom,“ zhodujú sa členovia OZ Náš Prešov.

Pozitívnou správou je aj fakt, že sa medzi top priority výstavby zo strany ministerstva dopravy na najbližšie roky dostal aj úsek Lipníky – Kapušany.

Apelujú naďalej

Predmetom diskusií s ministerstvom boli podľa Benka tiež možnosti financovania prostredníctvom PPP projektu.

Ako konštatujú zástupcovia združenia, práve celá trasa R4 by mohla byť jedným z kandidátov, avšak ako problematické vnímajú nedostatočné financovanie cestných investícií v objeme 0,8 percenta HDP.

Zvýšenie tejto sumy na 1,3 percenta HDP – to by malo byť predmetom a cieľom ďalších rokovaní OZ Náš Prešov na ministerstve financií. Ako uviedol predseda združenia René Polačok, naďalej úzko spolupracujú so samosprávami.

Jednou z podporných aktivít k petícii je tiež oslovenie predstaviteľov všetkých miest a obcí v rámci kraja. Tých vyzvali, aby miestne zastupiteľstvá prijali výzvu k výstavbe R4.

„Veríme, že lepšie spojenie priláka do regiónu viac investorov a pomôže rozvoju turizmu, pretože stále platí staré známe pravidlo, že pokiaľ chceme, aby regióny ekonomicky prosperovali, musia mať vybudovanú dostatočnú infraštruktúru. Na-še stretnutia a rokovania nekončia. Kým nebudú stroje na stavbe celej R4, nepoľavíme.“

Najčítanejšie na My Šariš

          Inzercia - Tlačové správy

          1. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
          2. Náklady na bývanie môžu potrápiť váš rodinný rozpočet. Čo s tým?
          3. Našou prioritou je otvorená komunikácia so študentmi
          4. Život na hradoch nebol romantickou rozprávkou
          5. Sky Park je inteligentný vďaka technológiám Siemens
          6. 5 dôvodov, vďaka ktorým je v roku 2022 cestovanie vlakom smart
          7. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť
          8. Prázdniny znamenajú oddych, ale aj riziká. Ako sa im vyhnúť?
          1. Ako poistiť auto rýchlo a za tú najlepšiu cenu?
          2. Hotel Satelit sa mení na bytový komplex Camelia Residence
          3. Život na hradoch nebol romantickou rozprávkou
          4. Našou prioritou je otvorená komunikácia so študentmi
          5. Na Orave pribudne nová predajňa Kauflandu – v Tvrdošíne
          6. Sky Park je inteligentný vďaka technológiám Siemens
          7. Náklady na bývanie môžu potrápiť váš rodinný rozpočet. Čo s tým?
          8. 5 dôvodov, vďaka ktorým je v roku 2022 cestovanie vlakom smart
          1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 642
          2. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 14 393
          3. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín 9 975
          4. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 8 271
          5. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť 5 771
          6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 700
          7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 366
          8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 322

          Blogy SME

          1. Ján Galan: Politickí tupci vs. výrobné fabriky
          2. Juraj Ondruška: Poznáme riešenie kritickej dopravy vo Vajnoroch!
          3. Ján Slosiarik: Prvá príčina úpadku nášho školstva
          4. Imunoblog: Poranenia, nehody a úrazy u detí - možné komplikácie a riešenia.
          5. Ivan Mlynár: POKAZME SI PRÍBEH PRAVDOU
          6. Jan Pražák: Když padla facka
          7. Tomáš Jacko: Učitelia k miešačke a učiteľky na chodník
          8. Milan Removčík: Cez Martinské hole do Strečna.
          1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 24 291
          2. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 359
          3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 7 003
          4. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 925
          5. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 4 574
          6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVb) 3 864
          7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 454
          8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 420
          1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
          2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
          3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
          4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
          5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
          6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
          7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
          8. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Hlavné správy z MY Šariš

          Dvadsaťstranový časopis pre všetkých milovníkov krížoviek, logických hier a lúštenia nájdete vložený v regionálnych novinách MY v týždni od 4. júla.


          4. júl
          Futbalisti FC Tatran Prešov sa stali víťazmi III. ligy východ.

          V prípravnom zápase sa predstavili nové aj staronové mená.


          27. jún
          Futbalisti FK Ličartovce.

          Niekdajší finalista Slovenského pohára postúpil do 7. ligy.


          Ján Miroľa 27. jún

          Ochorenie čriev je závislé od životosprávy i potrebných pomôcok.


          27. jún

          Najčítanejšie články MyRegiony.sk

          Blogy SME

          1. Ján Galan: Politickí tupci vs. výrobné fabriky
          2. Juraj Ondruška: Poznáme riešenie kritickej dopravy vo Vajnoroch!
          3. Ján Slosiarik: Prvá príčina úpadku nášho školstva
          4. Imunoblog: Poranenia, nehody a úrazy u detí - možné komplikácie a riešenia.
          5. Ivan Mlynár: POKAZME SI PRÍBEH PRAVDOU
          6. Jan Pražák: Když padla facka
          7. Tomáš Jacko: Učitelia k miešačke a učiteľky na chodník
          8. Milan Removčík: Cez Martinské hole do Strečna.
          1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 24 291
          2. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 359
          3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 7 003
          4. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 925
          5. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 4 574
          6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVb) 3 864
          7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 454
          8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 420
          1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
          2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
          3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
          4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
          5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
          6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
          7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
          8. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?

          Už ste čítali?

          SkryťZatvoriť reklamu