Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Obchvat Prešova má byť dokončený na jar v roku 2023

Úsek v dĺžke 4,3 kilometra bude stáť 142,88 milióna eur.

Slávnostné poklepanie základného kameňa pri príležitosti začatia výstavby I. etapy úseku rýchlostnej cesty R4 Prešov - severný obchvat.Slávnostné poklepanie základného kameňa pri príležitosti začatia výstavby I. etapy úseku rýchlostnej cesty R4 Prešov - severný obchvat. (Zdroj: SITA)

VEĽKÝ ŠARIŠ. Slávnostným poklepaním základného kameňa ministrom dopravy a výstavby Árpádom Érsekom (Most-Híd), generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Jánom Ďurišinom a ďalšími hosťami sa v utorok pri Prešove začala výstavba rýchlostnej cesty R4 Prešov, severný obchvat, prvá etapa.

Nový, 4,3 kilometra dlhý úsek rýchlostnej cesty skráti čas potrebný na prejazd o približne deväť minút. Rýchlostná cesta má byť dokončená na jar v roku 2023.

"Keď som nastúpil do funkcie, tak tretie najväčšie mesto na Slovensku nemalo žiadny obchvat a tranzitná doprava nielen z východu na západ, ale aj zo severu na juh viedla stredom Prešova. Som rád, že okrem diaľnic na severe alebo juhu Slovenska sa nám darí riešiť aj problémy v Prešove. Sami to dobre vidíte aj v regióne, že vybudovať jednu diaľnicu, pripraviť projekty a vysúťažiť je veľmi zložitý proces," povedal Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

"Súčasné vedenie rezortu dopravy odpolitizovalo diaľničnú výstavbu a stavia sa tam, kde je to najviac potrebné. Teda nielen na severe alebo západe, ale aj na východe a juhu Slovenska," doplnil podpredseda Národnej rady SR Béla Bugár (Most-Híd).

"Veľakrát v posledných rokoch Prešovčania počúvali o prísľuboch, že sa táto trasa začne budovať. A ja som rád, že práve my sme obhájili túto cestu a začína sa jej výstavba," povedal Ďurišin.

Chcú skrátiť výstavbu

Generálny riaditeľ spoločnosti Váhostav-SK Marián Moravčík vysvetlil, že v úvode výstavby musia zrealizovať prekládky inžinierskych sietí. Trasou totiž vedie plyn a vedenie vysokého napätia.

"Plyn môžete prekladať až po zime. To znamená, že teraz budeme čakať. Takisto koniec stavby máme na marec a v marci musia byť hotové asfalty. Prerábame celý harmonogram tak, aby sme o šesť mesiacov skrátili lehotu výstavby. Pretože aj pre nás ako zhotoviteľa je to výhodnejšie," vysvetlil Moravčík.

SkryťVypnúť reklamu

"V každom prípade určite tlak verejnosti zabral a urobil svoje. Ak by nebola ochota, asi by ten tlak nebol vypočutý. Som veľmi rada, že bola aj ochota zo strany vlády riešiť túto komunikáciu. Samozrejme aj od občanov, že vyvíjali ten tlak a neustúpili, kým neboli prísľuby, že sa cesta začne stavať," dodala primátorka Prešova Andrea Turčanová na margo petície, ktorú vyzbierali ľudia v regióne za riešenie dopravnej situácie.

Na trase 4,3 kilometra dlhej rýchlostnej sa nachádza viac ako 1100 metrov dlhý tunel Bikoš a tri mosty v celkovej dĺžke takmer 900 metrov.

Takmer polovica z celkovej dĺžky úseku tak ide v mimoriadne náročnom teréne. Projektovaná intenzita po dokončení celého severného obchvatu Prešova je viac ako 16.000 automobilov za 24 hodín a vodiči by mali vďaka novej rýchlostnej ceste ušetriť za rok približne 62.000 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Zhotoviteľom úseku je združenie firiem Váhostav – SK a TuCon, ktoré vyhrali súťaž s najnižšou cenou 142.876.816 eur.

Najčítanejšie na My Šariš

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
          2. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
          3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
          4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
          5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
          6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
          7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
          8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
          1. Nie všetko sa deje na červenom koberci
          2. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
          3. Jazdíte na pneumatikách Continental?
          4. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
          5. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
          6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
          7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
          8. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
          1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 717
          2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 003
          3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 860
          4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 479
          5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 201
          6. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 061
          7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 539
          8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 276

          Blogy SME

          1. Miro Jankes: Septembrové (2022)
          2. Robert Štepaník: diel 74 - rubrika: moje najhranejšie (v júni 2022)
          3. Viktor Pamula: Bublajúce problémy, časť druhá
          4. Ján Chomík: Viva México - Pozole rojo s cícerom
          5. Věra Tepličková: Heuréka! Peniaze v zdravotníctve sa našli. A ani to tak nebolelo
          6. Martina Paulenová: Čo všetko som (ne)stihla počas dvojhodinového behu
          7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu.
          8. Anna Romanová: Moja psychóza 1
          1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 392
          2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 836
          3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 945
          4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 481
          5. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 677
          6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 385
          7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 022
          8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 775
          1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
          2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
          3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
          4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
          5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
          6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
          7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
          8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Hlavné správy z MY Šariš

          Mestské zastupiteľstvo v krajskom meste má celkovo 31 poslancov.


          22 h
          Hráči VK Mirad UNIPO Prešov.

          Naším cieľom je aj vychovávať mladších hráčov pre reprezentáciu.


          26. sep
          Ilustračná fotografia - VK Prešov.

          Odštartovala Niké Extraliga volejbalistiek, Prešovčanky s bodom.


          26. sep

          Osobná doprava dnes patrí k bežnému štandardu, vozíme sa do práce, na nákupy, dovolenky, za koníčkami.


          (PR) 26. sep

          Najčítanejšie články MyRegiony.sk

          Podpísalo sa memorandum o ochrane povodia rieky.


          22 h

          Spojené komunálne a župné voľby sa konajú 29. októbra.


          26. sep

          Interiér je vybavený z veľkej časti vecami, ktoré majú viac ako 50 rokov.


          25. sep

          Policajti namerali v mestskej časti Považskej Bystrice Milochov 28-ročného vodiča Kie Ceed, ktorý prekročil maximálnu povolenú rýchlosť o 75 kilometrov za hodinu (km/h).


          TASR 18 h

          Blogy SME

          1. Miro Jankes: Septembrové (2022)
          2. Robert Štepaník: diel 74 - rubrika: moje najhranejšie (v júni 2022)
          3. Viktor Pamula: Bublajúce problémy, časť druhá
          4. Ján Chomík: Viva México - Pozole rojo s cícerom
          5. Věra Tepličková: Heuréka! Peniaze v zdravotníctve sa našli. A ani to tak nebolelo
          6. Martina Paulenová: Čo všetko som (ne)stihla počas dvojhodinového behu
          7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu.
          8. Anna Romanová: Moja psychóza 1
          1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 392
          2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 836
          3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 945
          4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 481
          5. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 677
          6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 385
          7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 022
          8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 775
          1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
          2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
          3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
          4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
          5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
          6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
          7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
          8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

          Už ste čítali?

          SkryťZatvoriť reklamu